Kurs księgowości od podstaw

Kurs pełnej księgowości prowadzony jest od podstaw do samodzielnego księgowego.

PODMIOT, PRZEDMIOT I ZASADY RACHUNKOWOŚCI
1) Podstawowe pojęcia dotyczące rachunkowości
2) Podmioty rachunkowości
3) Przedmiot rachunkowości
4) Zasady rachunkowości w praktyce
5) Konto księgowe, metody zapisu, sposób funkcjonowania
6) Księgi rachunkowe
7) Dowody  księgowe
8) Podstawowe okresy (terminy) w rachunkowości

ZASOBY MAJĄTKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA I ŹRÓDŁA ICH POCHODZENIA
1) Klasyfikacja i podział aktywów:
a) Wartości niematerialne i prawne
b) Rzeczowy majątek trwały
c) Należności
d) Rzeczowy majątek obrotowy
e) Inwestycje
2) Klasyfikacja i podział pasywów:
a) Kapitały
b) Zobowiązania
c) Rozliczenia międzyokresowe
3) Kluczowe kwestie dotyczące bilansu
a) Zasady sporządzania bilansu
b) Prezentacja aktywów i pasywów
4) Ewidencjonowanie operacji gospodarczych
a) Wpływ operacji gospodarczych na aktywa i pasywa
b) Zasady funkcjonowania kont bilansowych
c) Księgowania operacji bilansowych
d) Sporządzanie zestawienia obrotów i sald

PRZYCHODY I KOSZTY W PRZEDSIĘBIORSTWIE ORAZ ZASADY SPORZĄDZANIA RACHUNKU ZYSKÓW I STRAT
1) Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów
2) Klasyfikacja i sposób ujmowania kosztów
3) Układ rodzajowy i układ kalkulacyjny kosztów
4) Podatek dochodowy – zagadnienia ogólne
5) Konta wynikowe oraz ewidencja operacji wynikowych
6) Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym

 RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

KRAJOWE I WALUTOWE ŚRODKI PIENIĘŻNE
1) Krajowe i walutowe środki pieniężne – ewidencja i wycena
2) Ewidencja i wycena lokat
3) Płatności za pomocą kart płatniczych

ROZRACHUNKI
1) Rozrachunki z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi – ewidencja oraz wycena bieżąca i na dzień bilansowy,
2) Faktury zaliczkowe i końcowe – ewidencja
3) Różnice kursowe – kwestie podatkowe i bilansowe
4) Odpisy aktualizujące należności – zasady bilansowe i podatkowe
5) Ewidencja transakcji WDT i WNT – zagadnienia bilansowe i podatkowe
6) Rozrachunki z pracownikami:
a) Umowa o pracę – sporządzanie listy płac, zasady podlegania ubezpieczeniom, opodatkowanie dochodów ze stosunku pracy, obowiązki płatnika, wynagrodzenie brutto, wynagrodzenie netto, obliczanie składek
b) Rozrachunki z tytułu umów cywilnoprawnych – umowa zlecenia, umowa o dzieło. Oskładkowanie i opodatkowanie.
c) Delegacje pracownicze – rozrachunki z tytułu podróży służbowych
d) Używanie prywatnych samochodów do celów służbowych
7) Rozrachunki publicznoprawne – rozrachunki z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem

ŚRODKI TRWAŁE I WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE
1) Środki trwałe:
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Klasyfikacja Środków Trwałych
c) Ustalanie wartości początkowej środków trwałych – cena nabycia i koszt wytworzenia
d) Metody amortyzacji środków trwałych – amortyzacja liniowa, amortyzacja degresywna, indywidualna i jednorazowa, weryfikacja stawek amortyzacyjnych, amortyzacja podatkowa a bilansowa
e) Składniki majątku niepodlegające amortyzacji a amortyzacja niestanowiąca kosztów uzyskania przychodów
f) Ulepszenie i remont środków trwałych
2) Wartości niematerialne i prawne
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Ustalanie wartości początkowej
c) Oprogramowanie systemowe oraz  użytkowe typu BOX lub OEM
d) Późniejsze nakłady na wartości niematerialne i prawne – aktualizacje, nowe moduły do oprogramowania, nowe licencje

CZYNNE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE
1) Istota rozliczeń międzyokresowych kosztów
2) Metody księgowania rozliczeń międzyokresowych kosztów
3) Zmiana stanu produktów a rozliczenia międzyokresowe kosztów
4) Kwestie podatkowe

ZAPASY
1) Obrót towarowy i materiałowy:
a) Ewidencja i wycena
b) Dostawy niefakturowane i dostawy w drodze
c) Metody rozchodu towarów i materiałów
d) Odpisy aktualizujące
e) Import towarów i materiałów – ewidencja
2) Wyroby gotowe, produkty gotowe i produkcja w toku:
a) Metody wyceny wyrobów gotowych – koszt rzeczywisty oraz koszt planowany
b) Odchylenia
c) Ustalanie kosztu wytworzenia wyrobów gotowych
d) Rozliczenie produkcji
e) Przychody i koszty ze sprzedaży wyrobów gotowych
f) Zmiana stanu produktów i zamknięty krąg kosztów

INWENTARYZACJA
1) Funkcje i metody inwentaryzacji
2) Terminy i częstotliwość inwentaryzacji składników aktywów i pasywów
3) Różnice inwentaryzacyjne
4) Zasady dokonywania kompensat

ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE PRZYCHODÓW
1) Istota i rodzaje rozliczeń międzyokresowych przychodów
2) Dotacje na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych – kwestie bilansowe i podatkowe
3) Prezentacja rozliczeń międzyokresowych w bilansie

KAPITAŁY
1) Kapitał własny i jego elementy
2) Wkłady gotówkowe i aporty przy utworzeniu spółki
3) Podział wyniku finansowego
4) Rozliczenie start z lat ubiegłych
5) Błędy lat poprzednich

SPRAWOZDANIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
1) Bilans,
2) Rachunek Zysków i Strat,
3) Informacja dodatkowa,
4) Terminy sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
5) Odpowiedzialność za sporządzanie sprawozdań

MODUŁ – ELEMENTY PRAWA PODATKOWEGO
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH
1) Zakres opodatkowania
2) Przychody podatkowe i niepodatkowe a przychody zwolnione
3) Koszty niestanowiące kosztów uzyskania kosztów uzyskania przychodów – analiza przypadków
4) Dochód oraz podstawa opodatkowania
5) Rozliczanie straty podatkowe
6) Kalkulacja zaliczek na podatek
7) Sporządzanie zeznania CIT-8, CIT-O

PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG
1) Dostawa towarów a świadczenie usług
2) Czynności zrównane z odpłatną dostawą i odpłatnym świadczeniem usług
3) Obowiązek podatkowy w VAT – analiza przypadków
4) Odliczenie VAT naliczonego – analiza przypadków
5) Korekta VAT należnego i naliczonego
6) Deklaracje, terminy oraz zapłata podatku
7) Zwrot podatku

MODUŁ – ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU SYMFONIA
1) Zakładanie firmy od podstaw w programie finansowo-księgowym
2) Ewidencja operacji gospodarczych na podstawie dowodów księgowych tj.:
a) Faktury zakupu, faktury sprzedaży
b) WZ, PZ, RW
c) WB, KP, KW, LP, LT, OT etc.
3) Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat
4) Tworzenie raportów
5) Kalkulacja podatku CIT i VAT na podstawie zaewidencjonowanych dowodów księgowych
6) Generowanie dokumentów do Urzędu Skarbowego[/b]

Kurs stacjonarny
Biznes

Kurs księgowości od podstaw

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0

Data kursu: 30.10.2021
Warszawa (Mazowieckie)


1000,00 PLN Kontakt

Podobne kursy

Kurs efektywne techniki sprzedażyBiznes

Kurs efektywne techniki sprzedaży

Celem kursu jest przyswojenie podstawowych technik sprzedaży dla pracowników działów handlowych. Kurs efektywne techniki sprzedaży obejmuje: • Segmentacja klientów • Rozmowa telefoniczna • Spotkanie handlowe - negocjacje - obiekcje - zamykanie sprzedaży • Prezentacje w trakcie wystąpień publicznych

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 680,00 PLN
Kurs budowania zespołuBiznes

Kurs budowania zespołu

CEL: poprawa komunikacji zespołowej, właściwe przypisaniekadr do stanowisk, wykorzystanie konfliktów do wspólnej pracy, wzrost zaangażowania pracowników w cele firmy Kurs budowania zespołu (zasady team-building’u) a.      Poznanie się, komunikacja i klasyfikacja ról w zespole b.      Delegowanie uprawnień, obowiązki i decyzyjność c.      Podstawowe problemy wewnątrz organizacji d.      Zarządzanie konfliktem

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 890,00 PLN
Kadry - Program Średnio zaawansowanyBiznes

Kadry - Program Średnio zaawansowany

Program Średnio zaawansowany KADRY (ŚK) 1. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej: zasady numerowania i porządkowania akt osobowych akta osobowe pracownika, a przepisy o ochronie danych osobowych przechowywanie dokumentów pracowniczych (teczki osobowe, listy płac, ewidencje czasu pracy, wnioski urlopowe itp.) badania wstępne dla tych samych stanowisk. Nowa zasada 30 dni. Zajęcia w praktyce: archiwizowanie

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 550,00 PLN
Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.IBiznes

Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.I

CEL:skuteczne długookresowe zatrudnianie, uczenie się pracownika wraz z rozwojem organizacji, zaangażowanie w firmę oraz identyfikacja z pracodawcą Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.I –zatrudnianie i wdrażanie do pracya.       a.      Jak zatrudniać ? selekcja i rekrutacja pracownika b.      Adaptacja i wdrażanie do pracy c.      Funkcjonowanie w firmie – komunikacja,delegowanie uprawnień i podległość s

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 850,00 PLN