Kurs księgowości od podstaw

Kurs pełnej księgowości prowadzony jest od podstaw do samodzielnego księgowego.

PODMIOT, PRZEDMIOT I ZASADY RACHUNKOWOŚCI
1) Podstawowe pojęcia dotyczące rachunkowości
2) Podmioty rachunkowości
3) Przedmiot rachunkowości
4) Zasady rachunkowości w praktyce
5) Konto księgowe, metody zapisu, sposób funkcjonowania
6) Księgi rachunkowe
7) Dowody  księgowe
8) Podstawowe okresy (terminy) w rachunkowości

ZASOBY MAJĄTKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA I ŹRÓDŁA ICH POCHODZENIA
1) Klasyfikacja i podział aktywów:
a) Wartości niematerialne i prawne
b) Rzeczowy majątek trwały
c) Należności
d) Rzeczowy majątek obrotowy
e) Inwestycje
2) Klasyfikacja i podział pasywów:
a) Kapitały
b) Zobowiązania
c) Rozliczenia międzyokresowe
3) Kluczowe kwestie dotyczące bilansu
a) Zasady sporządzania bilansu
b) Prezentacja aktywów i pasywów
4) Ewidencjonowanie operacji gospodarczych
a) Wpływ operacji gospodarczych na aktywa i pasywa
b) Zasady funkcjonowania kont bilansowych
c) Księgowania operacji bilansowych
d) Sporządzanie zestawienia obrotów i sald

PRZYCHODY I KOSZTY W PRZEDSIĘBIORSTWIE ORAZ ZASADY SPORZĄDZANIA RACHUNKU ZYSKÓW I STRAT
1) Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów
2) Klasyfikacja i sposób ujmowania kosztów
3) Układ rodzajowy i układ kalkulacyjny kosztów
4) Podatek dochodowy – zagadnienia ogólne
5) Konta wynikowe oraz ewidencja operacji wynikowych
6) Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym

 RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

KRAJOWE I WALUTOWE ŚRODKI PIENIĘŻNE
1) Krajowe i walutowe środki pieniężne – ewidencja i wycena
2) Ewidencja i wycena lokat
3) Płatności za pomocą kart płatniczych

ROZRACHUNKI
1) Rozrachunki z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi – ewidencja oraz wycena bieżąca i na dzień bilansowy,
2) Faktury zaliczkowe i końcowe – ewidencja
3) Różnice kursowe – kwestie podatkowe i bilansowe
4) Odpisy aktualizujące należności – zasady bilansowe i podatkowe
5) Ewidencja transakcji WDT i WNT – zagadnienia bilansowe i podatkowe
6) Rozrachunki z pracownikami:
a) Umowa o pracę – sporządzanie listy płac, zasady podlegania ubezpieczeniom, opodatkowanie dochodów ze stosunku pracy, obowiązki płatnika, wynagrodzenie brutto, wynagrodzenie netto, obliczanie składek
b) Rozrachunki z tytułu umów cywilnoprawnych – umowa zlecenia, umowa o dzieło. Oskładkowanie i opodatkowanie.
c) Delegacje pracownicze – rozrachunki z tytułu podróży służbowych
d) Używanie prywatnych samochodów do celów służbowych
7) Rozrachunki publicznoprawne – rozrachunki z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem

ŚRODKI TRWAŁE I WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE
1) Środki trwałe:
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Klasyfikacja Środków Trwałych
c) Ustalanie wartości początkowej środków trwałych – cena nabycia i koszt wytworzenia
d) Metody amortyzacji środków trwałych – amortyzacja liniowa, amortyzacja degresywna, indywidualna i jednorazowa, weryfikacja stawek amortyzacyjnych, amortyzacja podatkowa a bilansowa
e) Składniki majątku niepodlegające amortyzacji a amortyzacja niestanowiąca kosztów uzyskania przychodów
f) Ulepszenie i remont środków trwałych
2) Wartości niematerialne i prawne
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Ustalanie wartości początkowej
c) Oprogramowanie systemowe oraz  użytkowe typu BOX lub OEM
d) Późniejsze nakłady na wartości niematerialne i prawne – aktualizacje, nowe moduły do oprogramowania, nowe licencje

CZYNNE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE
1) Istota rozliczeń międzyokresowych kosztów
2) Metody księgowania rozliczeń międzyokresowych kosztów
3) Zmiana stanu produktów a rozliczenia międzyokresowe kosztów
4) Kwestie podatkowe

ZAPASY
1) Obrót towarowy i materiałowy:
a) Ewidencja i wycena
b) Dostawy niefakturowane i dostawy w drodze
c) Metody rozchodu towarów i materiałów
d) Odpisy aktualizujące
e) Import towarów i materiałów – ewidencja
2) Wyroby gotowe, produkty gotowe i produkcja w toku:
a) Metody wyceny wyrobów gotowych – koszt rzeczywisty oraz koszt planowany
b) Odchylenia
c) Ustalanie kosztu wytworzenia wyrobów gotowych
d) Rozliczenie produkcji
e) Przychody i koszty ze sprzedaży wyrobów gotowych
f) Zmiana stanu produktów i zamknięty krąg kosztów

INWENTARYZACJA
1) Funkcje i metody inwentaryzacji
2) Terminy i częstotliwość inwentaryzacji składników aktywów i pasywów
3) Różnice inwentaryzacyjne
4) Zasady dokonywania kompensat

ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE PRZYCHODÓW
1) Istota i rodzaje rozliczeń międzyokresowych przychodów
2) Dotacje na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych – kwestie bilansowe i podatkowe
3) Prezentacja rozliczeń międzyokresowych w bilansie

KAPITAŁY
1) Kapitał własny i jego elementy
2) Wkłady gotówkowe i aporty przy utworzeniu spółki
3) Podział wyniku finansowego
4) Rozliczenie start z lat ubiegłych
5) Błędy lat poprzednich

SPRAWOZDANIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
1) Bilans,
2) Rachunek Zysków i Strat,
3) Informacja dodatkowa,
4) Terminy sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
5) Odpowiedzialność za sporządzanie sprawozdań

MODUŁ – ELEMENTY PRAWA PODATKOWEGO
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH
1) Zakres opodatkowania
2) Przychody podatkowe i niepodatkowe a przychody zwolnione
3) Koszty niestanowiące kosztów uzyskania kosztów uzyskania przychodów – analiza przypadków
4) Dochód oraz podstawa opodatkowania
5) Rozliczanie straty podatkowe
6) Kalkulacja zaliczek na podatek
7) Sporządzanie zeznania CIT-8, CIT-O

PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG
1) Dostawa towarów a świadczenie usług
2) Czynności zrównane z odpłatną dostawą i odpłatnym świadczeniem usług
3) Obowiązek podatkowy w VAT – analiza przypadków
4) Odliczenie VAT naliczonego – analiza przypadków
5) Korekta VAT należnego i naliczonego
6) Deklaracje, terminy oraz zapłata podatku
7) Zwrot podatku

MODUŁ – ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU SYMFONIA
1) Zakładanie firmy od podstaw w programie finansowo-księgowym
2) Ewidencja operacji gospodarczych na podstawie dowodów księgowych tj.:
a) Faktury zakupu, faktury sprzedaży
b) WZ, PZ, RW
c) WB, KP, KW, LP, LT, OT etc.
3) Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat
4) Tworzenie raportów
5) Kalkulacja podatku CIT i VAT na podstawie zaewidencjonowanych dowodów księgowych
6) Generowanie dokumentów do Urzędu Skarbowego[/b]

Kurs stacjonarny
Biznes

Kurs księgowości od podstaw

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0

Data kursu: 30.10.2021
Warszawa (Mazowieckie)


1000,00 PLN Kontakt

Podobne kursy

Kurs efektywnego zarządzania czasemBiznes

Kurs efektywnego zarządzania czasem

CEL:ulepszenie własnego gospodarowania czasem i planowania zadań, właściwe wyznaczanie celów; lepsza świadomość pracy pod presją czasu Kurs zarządzania czasem a.      Analiza jaka jest Twoja samodyscyplina? b.      Podstawowe błędy w organizacji pracy własnej c.      Narzędzia do usystematyzowania pracy d.      Techniki samoorganizacji własnego stanowiska e.      E-wspomaganie organizacji i zarządzania pr

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 680,00 PLN
Kurs efektywne techniki sprzedaży cz.1Biznes

Kurs efektywne techniki sprzedaży cz.1

Celem kursu jest przyswojenie podstawowych technik sprzedaży dla pracowników działów handlowych. Kurs efektywne techniki sprzedaży obejmuje: • Segmentacja klientów • Rozmowa telefoniczna • Spotkanie handlowe - negocjacje - obiekcje - zamykanie sprzedaży • Prezentacje w trakcie wystąpień publicznych

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 740,00 PLN
Płace - program początkowyBiznes

Płace - program początkowy

Program początkowy PŁACE (PP) 1. Wynagradzanie za pracę- definicja Formalno-prawne podstawy ustalania wynagrodzeń Regulamin wynagradzania – obowiązek utworzenia, zakres regulacji, tryb ustalenia, tryb wprowadzania zmian Rodzaje wynagrodzeń – zasadnicza, godzinowa, akordowa, prowizyjna Wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy (wynagrodzenie urlopowe, ekwiwalent za urlop, wynagrodzenie za chorobę pracownika e

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 550,00 PLN
Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.IBiznes

Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.I

CEL:skuteczne długookresowe zatrudnianie, uczenie się pracownika wraz z rozwojem organizacji, zaangażowanie w firmę oraz identyfikacja z pracodawcą Kurs Psychologii Biznesu w praktyce cz.I –zatrudnianie i wdrażanie do pracya.       a.      Jak zatrudniać ? selekcja i rekrutacja pracownika b.      Adaptacja i wdrażanie do pracy c.      Funkcjonowanie w firmie – komunikacja,delegowanie uprawnień i podległość s

Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 Ocena kursu 0 850,00 PLN