Menu
Poradnik
- Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
- Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
- Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
- Czy warto uczyć się e-commerce?
- Kursy online dla dzieci
- Szkolenia zamknięte online
- Szkolenia pracowników w firmie
- Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
- Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.
Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
Godzina 7:00 - dzwoni budzik - wstajesz z łóżka, bierzesz szybki prysznic, wkładasz na siebie ubranie, pijesz kawę i nagle jest godzina 7:45. Do pracy jedziesz 15 min, więc jest szansa, że tym razem dojedziesz na czas. Wychodzisz z mieszkania i wsiadasz do auta.
8.03 - wysiadasz z samochodu. Ktoś właśnie wymusił na Tobie pierwszeństwo i wjechał Ci prosto w maskę. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Auto do kasacji ale przynajmniej szef Cię nie wyrzuci z pracy - tak jak obiecywał, jeśli znowu się spóźnisz. Sięgasz po swój smartfon i wpisujesz szybko “pomoc drogowa” w wyszukiwarkę. W szale nerwów wybierasz pierwszy wyświetlony przez Google numer. Po 10 minutach najdroższa laweta w Twoim mieście odbiera Twój samochód. Koszt tej usługi zwala Cię z nóg, ale przecież nie będziesz w tej sytuacji zwracał uwagi na ceny. Liczył się szybki kontakt.
Lokalne SEO – na czym polega?
Opisana wyżej sytuacja to nic innego jak dowód na to, że pozycjonowanie lokalne to doskonały sposób na zdobycie potencjalnych klientów. Jak to działa? Wyszukiwarka Google na podstawie lokalizacji jest w stanie określić miejsce, w którym się znajduje się użytkownik i w mobilnych wynikach wyszukiwania podać mu najbliżej znajdujący się punkt oferujący usługi, których szuka - w tym przypadku była to pomoc drogowa.
Mówiąc o pozycjonowaniu lokalnym, nie sposób nie wspomnieć o Google Moja Firma, czyli katalogu grupującym wizytówki lokalnych biznesów w jednym miejscu. Jest to jedna z usług Google, w której lokalny biznes może zamieścić informacje o swojej działalności. Więcej na ten temat napisaliśmy kilka akapitów dalej.
Co wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania?
Jeśli chcemy być widoczni w lokalnych wynikach wyszukiwania musimy spełnić następujące kryteria. Na samym początku należy zadbać o aktualne informacje o firmie. Tylko, gdy dane są kompletne i aktualne, twoja firma ma największe szanse na pojawienie się w wyszukiwarce. Tutaj możesz zawrzeć podstawowe informacje o Twoim biznesie, takie jak rodzaj usług, które wykonujesz, godziny otwarcia, ceny, numer telefonu i oczywiście adres. Kolejnym kluczowym elementem jest uwzględnienie swojej firmy w Mapach Google. Dzięki temu, wyszukiwarka jest w stanie określić, czy Twoja firma usługowa znajduje się blisko użytkownika, który chce skorzystać z oferty, jaką proponujesz.
Dla wyszukiwarki Google ważna jest trafność. Google zależy na tym, by wyświetlać swoim użytkownikom te informacje, które najlepiej pasują do ich zapytań, dlatego pamiętaj o podaniu szczegółowych informacji o firmie w wizytówce.
Pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania zależy również od liczby opinii i uzyskanych ocen w Google. Powinno nam zależeć na tym, by było ich jak najwięcej i aby ich ocena była jak najwyższa, dzięki temu pozycja firmy w Google będzie wysoko w rankingu. Duże znaczenie ma także pozycja firmy strony internetowej firmy w zwykłych wynikach wyszukiwania. Do optymalizacji wyszukiwania lokalnego można zastosować metody SEO.
Jakie są korzyści z pozycjonowania lokalnego?
Korzyści, które daje lokalne pozycjonowanie jest wiele. Jedną z nich jest dostępność, bycie w zasięgu klienta na wyciągnięcie ręki - dosłownie. Kiedy klient poszukuje dostawcy usług w konkretnym miejscu, najlepiej w najbliższej okolicy - bardzo łatwo jest się wyróżnić i dotrzeć do niego z naszą ofertą, szczególnie jeśli są to nietypowe usługi. Kolejnym atutem jest to, że można w łatwy i szybki sposób wypozycjonować swój biznes - generowanie ruchu w witrynie będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze. Za pomocą Google Moja Firma możesz również odsyłać swoich klientów do punktu sprzedaży online lub stacjonarnego. Dużą zaletą obecności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania jest również zwiększanie świadomości marki.
Jak promować stronę lokalnej firmy?
Jeśli szukasz skutecznego sposobu na dotarcie z Twoim produktem lokalnym do dużego grona odbiorców, wizytówka Google Moja Firma jest rozwiązaniem idealnym dla Ciebie. Pamiętaj również o czytelnej i responsywnej stronie internetowej, prowadzeniu bloga firmowego, optymalizacji swojej witryny pod kątem SEO. Obecność Twojej marki w mediach społecznościowych to kolejny must have, który musisz zadbać. Widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce Google jest niezbędna, jeśli chcesz zadbać o seo lokalne.
Pozycjonowanie lokalne w Google, usługa Google Moja Firma, optymalizacja strony www, obecność na rynku lokalnym online, umieszczenie firmy w Google Maps, używanie odpowiednich słów kluczowych w wizytówce - to wszystkie niezbędne elementy, o które musisz zadbać jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o usłudze Google Moja Firma i zadbać o swoją widoczność w kontekście pozycjonowania lokalnego, już dziś zapisz się na kurs SEO "ZGREDA" - Akademia Ekomersiaka.
<<< zapisz się na szkolenie >>>