Menu
Poradnik
- Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
- Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
- Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
- Czy warto uczyć się e-commerce?
- Kursy online dla dzieci
- Szkolenia zamknięte online
- Szkolenia pracowników w firmie
- Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
- Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.
Szkolenia pracowników w firmie
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie kadry pracowniczej opłaca się każdemu pracodawcy. Nie tylko inwestuje w podnoszenie umiejętności, co powinno przenieść się na realne efekty ale w ten sposób związuje się pracownika z firmą.Zanim zdecydujesz się na szkolenie pracowników czeka cię kilka decyzji.
Kto płaci za szkolenie.
Odpowiedź wydaje się jednoznaczna – pracodawca. Niestety nie do końca. Co się stanie jeśli pracodawca wykupi drogie szkolenie dla pracowników a ci zaraz potem zwolnią się i przejdą do konkurencji? Warto zabezpieczyć się na taka ewentualność podpisując z pracownikiem tak zwana lojalkę, czyli okres czasu pracy jaki pracownik powinien zostać w firmie po zakończeniu opłaconych szkoleń. W przeciwnym razie powinien zwrócić koszty edukacji. Inna możliwość to częściowa partycypacja w kosztach. Zdarza się również, że pracodawca nie uczestniczy w ponoszonych kosztach szkolenia, które całkowicie opłaca pracownik, ale w zamian dostaje dodatkowy wolny czas na ukończenie kursów lub/i podwyżkę za podniesione kwalifikacje. Taki układ jest dość bezpieczny dla obu stron. Pracownik podnosi kwalifikacje a pracodawca nie ponosi kosztów, które może stracić w przypadku odejścia pracownika z firmy.
Gdzie odbędzie się szkolenie.
- Szkolenia wewnętrzne, czyli takie które odbywają się w firmie. Szkolenia wewnętrzne mogą być prowadzone przez własną kadrę, która dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą lub przez wynajętych trenerów i nauczycieli.
- Szkolenia zewnętrzne prowadzi się jak sama nazwa mówi - na zewnątrz firmy. W siedzibie firmy szkoleniowej lub w specjalnie wynajętej do tego sali.
- Szkolenia online mają charakter spotkania na żywo lub dostępu do kursu online, który w dowolnej chwili można kontynuować.
Szkolenia zamknięte i otwarte.
Szkolenia zamknięte, czyli szkolenie przygotowane specjalnie dla konkretnej firmy i jej pracowników. Dostęp do takiego szkolenia jest ograniczony do pracowników firmy. Zaletą tego rodzaju szkolenia jest to, ze jest ono dopasowane do wymagań, potrzeb i problemów danej firmy. Zazwyczaj przed szkoleniem firma zgłasza czego oczekuje od prowadzącego, jakie problemy chciałaby omówić i na czym skupić najbardziej. W trakcie szkolenia omawia się rzeczywiste zadania dotyczące pracowników. Szkolenia otwarte, czyli takie w których może uczestniczyć każda osoba, która zapisze się i zapłaci za kurs. Szkolenia tego typu to możliwość nie tylko wysłuchania trenera prowadzącego naukę ale wymiana zdań z osobami z innych firm, którzy współuczestniczą w nauce. Dodatkową korzyścią uczestnictwa w szkoleniu otwartym może być nawiązanie kontaktów zawodowych i biznesowych z pozostałymi uczniami.
Ilość uczestników.
Szkolenia indywidualne, które prowadzone są zazwyczaj w formie 1:1. Szczególnie skuteczne w przypadku np. szkoleń językowych, kiedy to nauczyciel może skupić się na jednym uczniu. Szkolenia w małych grupach od 5 do 12 osób. Mała grupa uczestników daje większa gwarancję, że żadna z osób nie zostanie pominięta w nauce. Zadawanie pytań, rozwiązywanie ćwiczeń i czynne uczestnictwo w takiej grupie jest dużo bardziej efektywne niż w przypadku większych grup. Szkolenia w dużych grupach – nawet do kilkuset osób. Tego rodzaju szkolenia to raczej seminaria, na których słucha się prowadzącego. Skuteczność szkolenia zależy od samego uczestnika, na ile potrafi skupić się na zajęciach, motywować do pracy i samodzielnie pochłaniać wiedzę.
Rodzaje szkoleń firmowych.
- Szkolenia zawodowe, czyli takie na których pracownik ma szanse zdobyć nowe umiejętności lub udoskonalić dotychczasowe. Nadrzędnym celem tego rodzaju kursów jest nastawienie na rozwój zawodowy pracownika.
- Szkolenia kompetencji miękkich, czyli takich na których pracownik uczy się jak radzić sobie w grupie, zarządzać stresem i kryzysem itp. Jest to cały zestaw szkoleń, głównie powiązanych z umiejętnościami psychologicznymi, które mają na celu pomóc pracownikom w odpowiednim funkcjonowaniu w społeczności pracowniczej.
- Szkolenia językowe, które w niektórych firmach są jednym z najważniejszych umiejętności.
- Pozostałe szkolenia, które musi przejść każdy pracownik np. BHP, które określa Kodeks Pracy.