Kursy.pl
  • Kategorie
    • Marketing
      • Marketing internetowy
      • Marketing w social media
      • Marketing i reklama
      • Marketing treści
      • Google Ads
      • Facebook Ads
      • E-mail Marketing
      • Pozycjonowanie i optymalizacja
      • PR i świadomość marki
      • Analityka
      • Inne
    • Programowanie
      • Tworzenie stron www
      • Języki programowania
      • Aplikacje mobilne
      • Bazy danych
      • Tworzenie oprogramowania
      • Testy i audyty oprogramowania
      • Narzędzia programisty
      • Tworzenie gier komputerowych
      • Inne
    • Komputerowe
      • oprogramowanie
      • Sklepy internetowe
      • Oprogramowanie biurowe
      • Certyfikacja IT
      • Sieci, bezpieczeństwo
      • Sprzęt IT
      • Systemy operacyjne
      • Inne
    • Językowe
      • Angielski
      • Niemiecki
      • Francuski
      • Rosyjski
      • Włoski
      • Hiszpański
      • Inne języki
      • Kursy wyjazdowe za granicą
    • Projektowanie i grafika
      • Projektowanie wnętrz
      • Programy CAD
      • Programy graficzne
      • UX/UI
      • Animacja komputerowa
      • Moda i projekty modowe
      • Architektura
      • Inne
    • Biznes
      • Zarządzanie firmą
      • Sprzedaż
      • Prawo
      • Reklama
      • Zarządzanie zasobami ludzkimi
      • Zarządzanie nieruchomościami
      • Psychologia biznesu
      • Obsługa komputera
    • Sport i zdrowie
      • Sport
      • Odżywianie
      • Dieta
      • Joga
      • Zdrowie psychiczne
    • Zawodowe
    • Korepetycje
    • Hobby
    • Rozwój osobisty
    • Inne
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Menu
  1. Kursy.pl
  2. Blog
  3. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce

Menu

  • Logowanie
  • Rejestracja
  • Przypomnienie hasła

Poradnik

  • Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
  • Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
  • Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
  • Czy warto uczyć się e-commerce?
  • Kursy online dla dzieci
  • Szkolenia zamknięte online
  • Szkolenia pracowników w firmie
  • Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
  • Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce

Wyobraź sobie że jesteś w stacjonarnym sklepie spożywczym. Już na wejściu widzisz wózek zakupowy, dalej kasę. Niemal w każdym spożywczaku na początku “witają” Cię owoce i warzywa, później jakiś nabiał, mięso, wędliny - generalnie każdy taki sklep ma podobny układ. Idziesz dalej wodzony zapachem pieczywa i nagle widzisz proszek do prania, którego nie miałeś co prawda kupić, ale przypomniałeś sobie że właśnie Ci się skończył, więc zabierasz go ze sobą. Pochodzisz w końcu do półki ze świeżym pieczywem, wybierasz swój ulubiony chleb i sięgasz po nutellę, która stoi obok. W końcu podchodzisz do kasy i bierzesz jeszcze gumy do żucia, no i baterie alkaiczne - dobrze że były pod ręką, bo znów musiałbyś wyłączać telewizor palcem. 

Linkowanie wewnątrz sklepu internetowego

Teraz przenieśmy się do sklepu internetowego. Ścieżka zakupowa klienta jest nieco inna niż w sklepie stacjonarnym, ale droga klienta od wejścia do kasy (wózka zakupowego w przypadku e-commerce) jest podobna. W tym przypadku dużą rolę odgrywa linkowanie wewnętrzne. Dzięki umieszczaniu linków wewnętrznych prowadzących do danego artykułu, bądź opisu produktu, czy usługi, możesz prowadzić swojego klienta niemalże za rękę, tak aby trafił w końcu do kasy. Jak sama nazwa nam mówi, linkowanie wewnętrzne to linki, które znajdują się w środku Twojej witryny i prowadzą na wybrane jej podstrony. Linkowanie wewnętrzne wchodzi w skład działań on-site.

Dobre praktyki linkowania wewnętrznego

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno wiesz, że posiadanie bloga będzie dla Ciebie ważnym miejscem, w którym będziesz mógł dzielić się fachową wiedzą na temat swoich usług lub sprzedawanych przez Ciebie produktów. Pamiętaj, by w każdym artykule na Twoim blogu znalazł się odnośnik do Twojego e-commerce. Nie zapominaj o ustawieniu atrybutu "dofollow". Linkowanie powinno być różnorodne: odnośniki powinny prowadzić z bloga do sklepu, z produktu do kategorii.

Na linkowanie wewnętrzne pozytywnie wpływa rozbudowanie struktury serwisu. Jeśli publikujemy nowy artykuł możemy wykorzystać linkowanie wewnętrzne na 2 sposoby. Z nowych treści linkujemy do starszych artykułów. Natomiast stare treści możemy zaopatrzyć w linki od artykułów, które dopiero powstały.

Linkowanie off-site

Linkowanie zewnętrzne możemy porównać do reklam na zewnątrz sklepu. Często gdyby nie one, nie wiedzielibyśmy nawet, że dany sklep istnieje. Warto jednak zadbać, by miejsce w którym umieszczamy link do naszej strony, nie było tak zwaną farma linków. Tutaj znów możemy pokusić się o przykład - na tablicy ogłoszeń o pracę można znaleźć masę ofert. Ciężko jednak zweryfikować, który pracodawca jest dobry, a który zły - skoro każdy może przypiąć tam swoje ogłoszenie. Tak samo jest z linkowaniem zewnętrznym. Witryny na których linkujemy do naszej strony www, muszą być sprawdzone. A robią to roboty Google i weryfikują zarówno ich jakość jak i wiarygodność. Dlatego warto wiedzieć, że odnośniki pozyskane z witryn o szemranej reputacji, negatywnie wpłyną na stronę internetową, zamiast jej pomóc.

Jak tworzyć linki zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne stanowi ważny czynnik rankingowy w Google. Roboty wyszukiwarki uznają, że im więcej linków z innych serwisów prowadzi do określonej strony, tym większą wartość ona posiada.

Linki zewnętrzne można tworzyć poprzez umieszczenie ich w katalogu branżowym lub w ogólnym katalogu stron www. Innym pomysłem na tworzenie linków zewnętrznych jest pisanie gościnnych treści eksperckich dla portalu nawiązującego tematycznie do profilu naszych usług. Content marketing jest tutaj kluczowym aspektem - takie treści muszą zainteresować czytelnika i jednocześnie powinny być dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO. Musimy pamiętać, że wszystkie linki prowadzące ze stron powiązanych tematycznie, powinny zawierać aktywny atrybut "dofollow". Umieszczanie linków w mediach społecznościowych jest kolejnym przykładem linkowania zewnętrznego - choć odnośniki z social media zazwyczaj odznaczają się atrybutem "nofollow", ale za to pozytywnie wpływają na wiarygodność marki z punktu widzenia odbiorcy.

Dlaczego należy zadbać o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne strony WWW?

Zarówno linkowanie wewnętrzne jak i zewnętrzne mają duży wpływ na pozycję Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Pamiętaj, że wysoka pozycja w Google przekłada się na większy ruch organiczny - nie musisz dokładać ani złotówki na reklamę. Linkowanie zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce.

Jeśli chcesz:

  • nauczyć się odróżniać wartościowe katalogi od farmy linków,

  • wiedzieć w jaki sposób tworzyć tzw. anchory,

  • poznać skuteczne sposoby linkowania wewnętrznego  

- zapisz się na kurs Pawła Gontarka - Akademia Ekomersiaka, dostępny w bazie naszych kursów. Paweł jest specjalistą i pasjonatem SEO, który na co dzień zajmuje się m.in pozycjonowaniem sklepów w wyszukiwarkach internetowych. Ucz się od mistrza!   

 


Galeria zdjęć

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce - zdjęcie nr 1
Facebook Youtube
  • Copyright © kursy.pl
  • Kontakt

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację zapisów zawartych w Regulaminie serwisu
oraz Polityce prywatności. Sprawdź informacje o plikach cookies.

Cookie

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt według ustawień przeglądarki.

Zamknij