Kursy.pl
  • Kategorie
    • Marketing
      • Marketing internetowy
      • Marketing w social media
      • Marketing i reklama
      • Marketing treści
      • Google Ads
      • Facebook Ads
      • E-mail Marketing
      • Pozycjonowanie i optymalizacja
      • PR i świadomość marki
      • Analityka
      • Inne
    • Programowanie
      • Tworzenie stron www
      • Języki programowania
      • Aplikacje mobilne
      • Bazy danych
      • Tworzenie oprogramowania
      • Testy i audyty oprogramowania
      • Narzędzia programisty
      • Tworzenie gier komputerowych
      • Inne
    • Komputerowe
      • oprogramowanie
      • Sklepy internetowe
      • Oprogramowanie biurowe
      • Certyfikacja IT
      • Sieci, bezpieczeństwo
      • Sprzęt IT
      • Systemy operacyjne
      • Inne
    • Językowe
      • Angielski
      • Niemiecki
      • Francuski
      • Rosyjski
      • Włoski
      • Hiszpański
      • Inne języki
      • Kursy wyjazdowe za granicą
    • Projektowanie i grafika
      • Projektowanie wnętrz
      • Programy CAD
      • Programy graficzne
      • UX/UI
      • Animacja komputerowa
      • Moda i projekty modowe
      • Architektura
      • Inne
    • Biznes
      • Zarządzanie firmą
      • Sprzedaż
      • Prawo
      • Reklama
      • Zarządzanie zasobami ludzkimi
      • Zarządzanie nieruchomościami
      • Psychologia biznesu
      • Obsługa komputera
    • Sport i zdrowie
      • Sport
      • Odżywianie
      • Dieta
      • Joga
      • Zdrowie psychiczne
    • Zawodowe
    • Korepetycje
    • Hobby
    • Rozwój osobisty
    • Inne
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Menu
  1. Kursy.pl
  2. Blog
  3. Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę

Menu

  • Logowanie
  • Rejestracja
  • Przypomnienie hasła

Poradnik

  • Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
  • Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
  • Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
  • Czy warto uczyć się e-commerce?
  • Kursy online dla dzieci
  • Szkolenia zamknięte online
  • Szkolenia pracowników w firmie
  • Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
  • Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.

Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę

Elementy on-site i off-site to tak zwane czynniki rankingowe Google. Dzięki nim strona internetowa firmy może wyświetlać się już na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule podpowiemy Ci, za co są odpowiedzialne poszczególne czynniki i jak sprawić by z ich pomocą zdobyć jak największą liczbę internetowych klientów, a tym samym wygenerować jeszcze większy ruch na sklepie.

Wyobraź sobie, że chcesz kupić rower. Wpisujesz w wyszukiwarkę internetową hasło “rower górski” (bo nie zależy Ci na szosowym) i Twoim oczom ukazuje się 10 różnych wyników zawierających odnośniki do sklepów internetowych posiadających w swojej ofercie rowery górskie. W który link klikniesz?

Prawdopodobnie wybierzesz pierwszy, a jeśli nic tam nie znajdziesz,wrócisz do wyników wyszukiwarki i  klikniesz w drugi, trzeci, no... ewentualnie czwarty link. “Na dalej nie ma nawet co zaglądać, bo przecież najlepsze sklepy z rowerami wyświetlają się na początku listy” - myśli typowy konsument. 

Nawet jeśli Ty tak nie uważasz, to - zaufaj nam na słowo - przeciętny internauta skupi się wyłącznie na wynikach z górnej części listy. Niżej zaglądnie tylko wtedy, kiedy pierwsze rekordy w zupełności nie będą odpowiadały jego potrzebom. 

Dlatego, jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz trafić ze swoją ofertą do klientów, musisz zrobić wszystko, aby Twoja strona  znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. To jednak samo się nie zrobi. Masz dwa wyjścia: albo zapłacisz specjaliście SEO, który w Twoim imieniu będzie zajmował się pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach, albo zajmiesz się tym własnoręcznie. Tak, to jest do zrobienia i - wbrew pozorom - nie wymaga bardzo specjalistycznej, technicznej wiedzy. 

Czynniki SEO on-site, a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Głównym aspektem, o który musisz zadbać, jeśli myślisz o SEO dla swojego sklepu, są tzw. czynniki on-site. Mówiąc najprościej: to elementy związane z budową Twojej strony internetowej i jej zawartością, które - co zasady - Ty kontrolujesz. Mają one znaczący wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce. Co do nich zaliczamy? M.in. słowa kluczowe, jakość kontentu, linki, obrazki i zdjęcia. Tak - każdy z tych elementów ma znaczenie dla Google, o każdy trzeba zadbać indywidualnie i dopieścić, a efekt wart będzie wysiłku. Co ważne, taką optymalizację można zrobić samemu! Trzeba znać jednak podstawy rządzące światem SEO np. takie jak odpowiednie dobieranie słów kluczowych. 

Obecność słów kluczowych w tytule, opisie, linku kierującym do produktu jest niezwykle ważna.  Dzięki temu roboty wyszukiwarki Google są w stanie szybko i łatwo odnaleźć dany towar i przedstawić go użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Proste? Jasne. Obok tej wiedzy, trzeba jednak też mieć świadomość, że używanie fraz kluczowych z dużą częstotliwością w tekście na stronie www powinno być wyważone. 

Nie można przesadzać z ich liczbą, żeby użytkownik nie czuł się nimi "przytłoczony".  Content powinien być pisany przede wszystkim dla ludzi, jednocześnie spełniający zasady SEO, dzięki czemu roboty Google będą w stanie dopasować przedmioty wyszukiwane przez internetowych konsumentów pod słowa kluczowe.

Taką właśnie wiedzę mamy na myśli, kiedy mówimy o tym, że robienie SEO na własną rękę nie wymaga technologicznego zacięcia, ale usystematyzowanych, praktycznych wiadomości.

Najważniejsze czynniki off-site SEO

Oprócz czynników onsite, na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, tak samo duży wpływ mają czynniki off-site. Te znajdują się poza stroną internetową i odpowiadają za jej wyswietlanie m.in. w Google. Czynniki off-site to m.in: 

  • pozyskiwanie linków kierujących do naszej witryny

  • wiek domeny

  • działalność w social media

  • geolokalizacja i personalizacja - Google dostosowuje wyniki wyszukiwania m.in. sprawdzając lokalizację użytkownika,

 

O ile nad czynnikami on-site jesteśmy w stanie “zapanować”, ponieważ znajdują się na naszej stronie internetowej i możemy edytować je do woli, o tyle nad czynnikami off-site nie mamy pełnej kontroli. Nie oznacza to jednak, że zupełnie nic nie jesteśmy w stanie zrobić!

Jednym z działań, jakie możemy wykonać w ramach poprawiania czynników off-site jest np. pozyskanie linków zewnętrznych kierujących do Twojej strony. Muszą być one umieszczone na zaufanych przez Google stronach - w żadnym razie na “farmach linków”. 

Jeśli chcesz:

  • własnoręcznie zajmować się pozycjonowaniem swojej strony internetowej,
    wiedzieć w jaki sposób zoptymalizować wszystkie ważne czynniki on-site 

  • poznać sposoby optymalizacji czynników off-site

- zapisz się na kurs Pawła Gontarka - Akademia Ekomersiaka, dostępny w bazie naszych kursów. Paweł jest specjalistą i pasjonatem SEO, który na co dzień zajmuje się m.in pozycjonowaniem sklepów w wyszukiwarkach internetowych. Ucz się od mistrza!   


Galeria zdjęć

Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę - zdjęcie nr 1
Facebook Youtube
  • Copyright © kursy.pl
  • Kontakt

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację zapisów zawartych w Regulaminie serwisu
oraz Polityce prywatności. Sprawdź informacje o plikach cookies.

Cookie

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt według ustawień przeglądarki.

Zamknij