Menu
Poradnik
- Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
- Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
- Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
- Czy warto uczyć się e-commerce?
- Kursy online dla dzieci
- Szkolenia zamknięte online
- Szkolenia pracowników w firmie
- Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
- Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.
Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
Elementy on-site i off-site to tak zwane czynniki rankingowe Google. Dzięki nim strona internetowa firmy może wyświetlać się już na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule podpowiemy Ci, za co są odpowiedzialne poszczególne czynniki i jak sprawić by z ich pomocą zdobyć jak największą liczbę internetowych klientów, a tym samym wygenerować jeszcze większy ruch na sklepie.
Wyobraź sobie, że chcesz kupić rower. Wpisujesz w wyszukiwarkę internetową hasło “rower górski” (bo nie zależy Ci na szosowym) i Twoim oczom ukazuje się 10 różnych wyników zawierających odnośniki do sklepów internetowych posiadających w swojej ofercie rowery górskie. W który link klikniesz?
Prawdopodobnie wybierzesz pierwszy, a jeśli nic tam nie znajdziesz,wrócisz do wyników wyszukiwarki i klikniesz w drugi, trzeci, no... ewentualnie czwarty link. “Na dalej nie ma nawet co zaglądać, bo przecież najlepsze sklepy z rowerami wyświetlają się na początku listy” - myśli typowy konsument.
Nawet jeśli Ty tak nie uważasz, to - zaufaj nam na słowo - przeciętny internauta skupi się wyłącznie na wynikach z górnej części listy. Niżej zaglądnie tylko wtedy, kiedy pierwsze rekordy w zupełności nie będą odpowiadały jego potrzebom.
Dlatego, jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz trafić ze swoją ofertą do klientów, musisz zrobić wszystko, aby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. To jednak samo się nie zrobi. Masz dwa wyjścia: albo zapłacisz specjaliście SEO, który w Twoim imieniu będzie zajmował się pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach, albo zajmiesz się tym własnoręcznie. Tak, to jest do zrobienia i - wbrew pozorom - nie wymaga bardzo specjalistycznej, technicznej wiedzy.
Czynniki SEO on-site, a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
Głównym aspektem, o który musisz zadbać, jeśli myślisz o SEO dla swojego sklepu, są tzw. czynniki on-site. Mówiąc najprościej: to elementy związane z budową Twojej strony internetowej i jej zawartością, które - co zasady - Ty kontrolujesz. Mają one znaczący wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce. Co do nich zaliczamy? M.in. słowa kluczowe, jakość kontentu, linki, obrazki i zdjęcia. Tak - każdy z tych elementów ma znaczenie dla Google, o każdy trzeba zadbać indywidualnie i dopieścić, a efekt wart będzie wysiłku. Co ważne, taką optymalizację można zrobić samemu! Trzeba znać jednak podstawy rządzące światem SEO np. takie jak odpowiednie dobieranie słów kluczowych.
Obecność słów kluczowych w tytule, opisie, linku kierującym do produktu jest niezwykle ważna. Dzięki temu roboty wyszukiwarki Google są w stanie szybko i łatwo odnaleźć dany towar i przedstawić go użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Proste? Jasne. Obok tej wiedzy, trzeba jednak też mieć świadomość, że używanie fraz kluczowych z dużą częstotliwością w tekście na stronie www powinno być wyważone.
Nie można przesadzać z ich liczbą, żeby użytkownik nie czuł się nimi "przytłoczony". Content powinien być pisany przede wszystkim dla ludzi, jednocześnie spełniający zasady SEO, dzięki czemu roboty Google będą w stanie dopasować przedmioty wyszukiwane przez internetowych konsumentów pod słowa kluczowe.
Taką właśnie wiedzę mamy na myśli, kiedy mówimy o tym, że robienie SEO na własną rękę nie wymaga technologicznego zacięcia, ale usystematyzowanych, praktycznych wiadomości.
Najważniejsze czynniki off-site SEO
Oprócz czynników onsite, na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, tak samo duży wpływ mają czynniki off-site. Te znajdują się poza stroną internetową i odpowiadają za jej wyswietlanie m.in. w Google. Czynniki off-site to m.in:
-
pozyskiwanie linków kierujących do naszej witryny
-
wiek domeny
-
działalność w social media
-
geolokalizacja i personalizacja - Google dostosowuje wyniki wyszukiwania m.in. sprawdzając lokalizację użytkownika,
O ile nad czynnikami on-site jesteśmy w stanie “zapanować”, ponieważ znajdują się na naszej stronie internetowej i możemy edytować je do woli, o tyle nad czynnikami off-site nie mamy pełnej kontroli. Nie oznacza to jednak, że zupełnie nic nie jesteśmy w stanie zrobić!
Jednym z działań, jakie możemy wykonać w ramach poprawiania czynników off-site jest np. pozyskanie linków zewnętrznych kierujących do Twojej strony. Muszą być one umieszczone na zaufanych przez Google stronach - w żadnym razie na “farmach linków”.
Jeśli chcesz:
-
własnoręcznie zajmować się pozycjonowaniem swojej strony internetowej,
wiedzieć w jaki sposób zoptymalizować wszystkie ważne czynniki on-site -
poznać sposoby optymalizacji czynników off-site
- zapisz się na kurs Pawła Gontarka - Akademia Ekomersiaka, dostępny w bazie naszych kursów. Paweł jest specjalistą i pasjonatem SEO, który na co dzień zajmuje się m.in pozycjonowaniem sklepów w wyszukiwarkach internetowych. Ucz się od mistrza!