Menu
Poradnik
- Algorytmy Google - czym są, jak działają i czy należy się bać zmian i aktualizacji
- Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w e-commerce
- Pozycjonowanie lokalne strony - usługi SEO dla firm lokalnych
- Czy warto uczyć się e-commerce?
- Kursy online dla dzieci
- Szkolenia zamknięte online
- Szkolenia pracowników w firmie
- Najbardziej wartościowe kursy. Badanie rynku.
- Kursy zawodowe, czyli zawód i fach w jednym.
Czy warto uczyć się e-commerce?
Czy warto wiązać się z branżą e-commerce? Jakie zawody są związane z branżą i czego warto się uczyć.
E-commerce zawładnął naszym życiem. Wszechobecny Internet, szybki dostęp do informacji i nowoczesne technologie nieodwołalnie zmieniły odtaczający nas świat. W tym wyścigu wygra ten, kto nadąży za postępem. Reszta pozostanie w tyle.
Platformy sprzedażowe typu Amazon, wyszukiwarki internetowe jak Google, Bing, płatne kampanie reklamowe, media społecznościowe Facebook, Twitter, Instagram, praktycznie nieograniczone zasoby YouTube – naprawdę ciężko jest wybrać dobrą strategię biznesową. Szczególnie, jeśli nie jesteś fachowcem e-commerce. Do tego dochodzi kupno domeny, stworzenie i utrzymanie własnej strony internetowej, wybór hostingu… Niestety większość osób decyduje się zlecić podejmowanie decyzji innym, zazwyczaj wynajętym agencjom lub zatrudnionym specjalistom i tracą zarówno czas jak i fundusze. Uczą się na błędach. Światem Internetu rządzą pieniądze, dlatego spodziewaj się, że każdy napotkany specjalista po pierwsze jest sprzedawcą swoich własnych usług a każda agencja, z która rozpoczniesz współpracę chce maksymalizować swoje zyski a nie twoje.
Mam dla ciebie propozycję: poświęć swój czas i poszerz swoje horyzonty - naucz się e-commerce.
Nie staniesz się ekspertem w jeden dzień, ale przestaniesz być laikiem i zaczniesz podejmować świadome i przemyślane decyzje. Nauczysz się ustalać priorytety i odróżniać bełkot marketingowy sprzedawców od prawdziwego i rzetelnego profesjonalizmu. W niniejszym opracowaniu przedstawiam wszystkie niezbędne elementy układanki jakim jest e-commerce. Kluczowe i ważne aspekty są dokładnie omówione a tematy mniej znaczące tylko wspomniane. Skupiam się kluczowych składnikach, które decydują o porażce lub sukcesie. W kolejnym kroku możesz poszerzać swoją wiedzę, ale kompendium wiedzy pomoże ci odnaleźć się w wirtualnym świecie i podejmować racjonalne decyzje.
Kluczem do sukcesu w sieci stała się wiedza, elastyczność i szybkość działania. Jeśli jesteś właścicielem firmy, planujesz biznes w Internecie, prowadzisz bloga lub myślisz poważnie o e-commerce, to nie masz wyboru i musisz poznać zasady w nim panujące.
W Internecie czas płynie szybciej a wygrywają ci, którzy potrafią celnie wybrać i podjąć właściwe decyzje. Szum informacyjny i natłok sprzedawców usług i produktów dezorientuje nawet fachowców. Zauważyłem, że nawet świetni biznesmeni nie potrafią właściwie ustalić priorytetów działań dla aktywności w sieci. Gdyby tylko poświęcili dzień na zdobycie podstawowej wiedzy ich decyzje były by trafniejsze a koszty znacznie mniejsze.
Poznaj skuteczne strategie digital marketingu. Dowiedz się jak zbudować sklep internetowy, który sprzedaje.
Poznaj zasady SEO, UX, które przynoszą efekty a content marketing i media społecznościowe mogą stać się siłą twojego biznesu. Mierz swoje działania przy użyciu KPI a konwersja sprzedaży niech stanie się wyznacznikiem twojego sukcesu.
Czy wiesz, że wyniki wyszukiwania Google generują nawet 80% całego ruchu na stronach www? Poznaj Google. Efektywna sprzedaż na Amazon czy też eBay to nie tylko wystawienie produktów ale dopasowanie się do wewnętrznych algorytmów tych platform.
Zanim zaczniesz przebierać w ofertach kursów i szkół warto poczytać na temat e-commerce.
Co możesz robić w e-commerce:
1. Tworzyć strony internetowe, nawet bez znajomości programowania. Wystarczy opanowanie jednego ze znanych CMS takich jak WordPress czy też Drupal.
Jeśli chcesz zacząć tworzyć strony www musisz nauczyć się jak zarządzać domeną internetową, hostingiem, dobrze jeśli potrafisz obrabiać grafiki oraz edytować i pisać treści.
2. Otwieranie i zarządzanie sklepami internetowymi, to również zajęcie w którym nie potrzebujesz znajomości kodowania. Wystarczy opanowanie jednego ze skryptów do zarządzania sklepami online. Np. Magento, Prestashop.
3. Marketing internetowy, to temat bardzo rozległy. W zakresie marketingu online można rozwijać się całe życie. Form reklamy w sieci jest bardzo dużo. Np. pozycjonowanie i optymalizacja czyli SEO, płatne kampanie reklamowe takie jak Google Ads, Facebook Ads, YouTube, Twitter i wiele innych. Zobacz kursy z marketingu internetowego
4. Obsługa platform sprzedażowych takich jak Allegro, Amazon, Ebay to niewątpliwie przyszłość. Praktycznie każda firma sprzedająca przez Internet trafia prędzej czy później trafi na Amazon czy tez Allegro. Osoby znające specyfikę sprzedaży na tych platformach to cenieni specjaliści.
5. Analityka internetowa, to zajęcie dla osób dociekliwych, które świetnie radzą sobie z raportami a liczby nie budzą w nich niechęci. Mierzenie KPI za pomocą Google Analytics to będzie Twoje najważniejsze zajęcie.
6. UX/UI – specjaliści od użyteczności internetowej to niewątpliwie zawód przyszłości. Ten zawód wymaga zarówno znajomości grafiki, analityki jak i pracy zarządzania projektami.
7. Zarządzanie projektami internetowymi to umiejętność planowania, współpracy z ludźmi, znajomość prawa e-commerce